De perfecte bandenpomp voor al je behoeften:
De Silverline Compressor - Bandenpomp met Manometer is een veelzijdige en betrouwbare keuze voor het oppompen van allerlei opblaasbare voorwerpen. Of je nu je autobanden, fietsbanden, rubberen boten of andere opblaasbare items wilt oppompen, deze bandenpomp is geschikt voor de klus. Met een maximale druk van 8 bar en een handige manometer, heb je altijd de juiste druk binnen handbereik.
Handige manometer voor nauwkeurige metingen:
Deze bandenpomp is uitgerust met een manometer die metingen weergeeft in drie verschillende eenheden: 0-15 bar, 0-220 PSI en 0-1500 kPa. Dit maakt het eenvoudig om de juiste druk te bepalen, ongeacht het type ventiel of het opblaasbare voorwerp. De manometer zorgt ervoor dat je altijd nauwkeurige metingen hebt, zodat je banden en andere items veilig en efficiënt kunt oppompen.
Inclusief veelzijdige slang en adapters:
De Silverline Compressor wordt geleverd met een 40 cm lange slang en verschillende adapters, waaronder een M12 naar 1/4" BSP adapter en UK en Europese bajonetkoppelingen. Dit betekent dat je de pomp kunt gebruiken met een breed scala aan ventielen, waaronder auto- en Hollands ventielen. De veelzijdigheid van deze bandenpomp maakt het een onmisbaar gereedschap voor elke garage of werkplaats.
Kenmerken:
- Eenvoudig te gebruiken: De pomp is gebruiksvriendelijk en geschikt voor zowel beginners als ervaren gebruikers.
- Met manometer: Voor nauwkeurige drukmetingen in bar, PSI en kPa.
- Analoog: Betrouwbare en eenvoudige aflezing van de druk.
- Geschikt voor auto- en Hollands ventiel: Ideaal voor voertuigen, fietsbanden, rubberen boten en meer.
- Kleur: Zwart, past bij elke werkplaats.
- Koppeling formaat: 1/4 inch bajonet stekker (EU/UK).
- Afwerking: Vernikkeld voor duurzaamheid en een lange levensduur.
- Dikte (gauge): 0–15 bar / 0–220 PSI / 0–1500 kPa.
- Hoofdhandvat afwerking: Gepolijst voor een comfortabele grip.
- Slang lengte: 400 mm, voldoende lengte voor veelzijdig gebruik.
- Maximale druk: 8 bar / 116 PSI, geschikt voor de meeste toepassingen.
- Gebruiksdruk: Maximaal 8 bar.
- Gewicht: 0.413 kilo, licht en draagbaar.
- Werkdruk: Maximaal 8 bar / 116 PSI.
Inhoud verpakking:
- 1 × bandenpomp, 400 mm.
- 1 × M12 naar 1/4 inch BSP-adapter.
- 1 × 1/4 inch BSP-UK-koppeling.
- 1 × 1/4 inch BSP-EU-koppeling.
- 1 × handleiding.
De Silverline Compressor - Bandenpomp met Manometer is de ideale keuze voor iedereen die op zoek is naar een betrouwbare en veelzijdige bandenpomp. Of je nu een professional bent of gewoon je eigen banden wilt oppompen, deze pomp biedt alles wat je nodig hebt voor een efficiënte en nauwkeurige werking.
Zoekwoorden: compressor, bandenpomp, manometer, 8 bar, lucht, oppompen, rubberboten, fietsband, autoventiel, Hollands ventiel, Dunlop ventiel, Schrader ventiel.
Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn band, voetbal, etc.?
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn fietsband? Veel mensen realiseren zich niet dat een fietsband behoorlijk hard moet worden opgepompt. Afhankelijk van merk en type band moet er minimaal 3.5 tot 4.5 bar in, dit staat op de zijkant van de band aangegeven.
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn autoband? Hoeveel bar er in een autoband dient te zitten is afhankelijk van de adviesbandenspanning van de fabrikant (dit is vaak te vinden in de handleiding van je auto). De hoeveelheid bar in een autoband varieert doorgaans tussen de 2 en 3 bar.
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn voetbal? Luchtdruk wordt in de vorm van bars gemeten. Per voetbal is het afhankelijk hoeveel bar in een bal moet. De richtlijnen hiervoor liggen tussen de 0.6 tot 1.0 bar.
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn luchtbed? Voor een luchtbed is de aanbevolen gebruikte luchtdruk: 0.025 bar (0.36 PSI).
Type ventielen
- Hollands ventieldop (oftewel een Dunlopventiel): Een ventieldop zit op een ventiel van een luchtband gedraaid, bijvoorbeeld een fiets- of een autoband. Het doel van de ventieldop is om vuil uit het ventiel te weren, niet om de band op spanning te houden, want daar zorgt het ventiel zelf voor. Het is dan ook heel goed mogelijk te rijden zonder ventieldopje. Ventieldop is de internationale benaming van hoe we het in Nederland kennen als een Dunlop ventiel!
- Presta (oftewel een Frans ventiel): Voor racefietsen wordt meestal het Presta ventiel gebruikt. Dit ventiel heeft een mogelijkheid het terugslagmechanisme te blokkeren. Daarom moet voor het oppompen altijd eerst een moertje een slag losgedraaid worden. Bij gebruik van een Nederlandse fietspomp (met knijper) is voor dit type ventiel een verloopnippel nodig, maar veel andere pompen passen probleemloos op alle ventielen (behalve Schrader). Presta ventiel is de internationale benaming van hoe we het in Nederland kennen als een Frans ventiel!
- Autoventiel (oftewel een Schrader ventiel): Sommige fietsen, met name mountainbikes, zijn uitgerust met het Schrader ventiel, dat ook bij auto's, bromfietsen en rolstoelen gebruikelijk is. Dit ventiel is een relatief brede cilinder met in het midden een pennetje. Door dit pennetje in te drukken is het ventiel te openen, zo kan men de band laten leeglopen. Schrader ventiel is de internationale benaming van hoe we het in Nederland kennen als een auto ventiel!