Snel en efficiënt oppompen:
De Silverline voetpomp met manometer en dubbele cilinder is jouw ideale partner voor het snel oppompen van banden en opblaasbare boten. Dankzij de dubbele cilinder en een maximale druk van 7 bar, ben je verzekerd van een snelle en efficiënte luchttoevoer. Het stevige stalen frame en de rubberen voet zorgen voor stabiliteit tijdens het pompen, waardoor je moeiteloos en veilig kunt werken.
Gebruiksvriendelijke manometer:
Deze voetpomp is uitgerust met een nauwkeurige manometer, zodat je altijd precies weet hoeveel druk je aan het toevoegen bent. De schaalverdeling van 2 PSI / 0.2 bar maakt het eenvoudig om de juiste druk te bereiken, of je nu een autoband, opblaasbare boot of ander opblaasbaar object oppompt. De manometer is analoog en gemakkelijk af te lezen, zelfs in minder ideale lichtomstandigheden.
Duurzaam en veelzijdig ontwerp:
De Silverline voetpomp is gemaakt van hoogwaardige materialen zoals staal en rubber, wat zorgt voor een lange levensduur en betrouwbaarheid. De pomp is voorzien van een schräder ventiel, waardoor hij perfect is voor autobanden en opblaasbare boten. Met de meegeleverde adapters kun je echter ook andere opblaasbare objecten eenvoudig oppompen, waardoor deze pomp een veelzijdige aanvulling is op je gereedschapskist.
Kenmerken:
- Dubbele cilinder: Voor snelle en efficiënte luchttoevoer.
- Slang lengte: 550 mm.
- Maximale druk: 100 PSI (7 bar).
- Nauwkeurigheid: Met - 5 %.
- Afwerking: Geverfd voor extra duurzaamheid.
- Schaalverdeling: 2 PSI / 0.2 bar voor nauwkeurige metingen.
- Gewicht: 1.454 kilo.
- Inhoud: 470 cm³ per slag.
- Materiaal - basis: Staal.
- Materiaal - hulphandvat: Voetplaat met rubberen huls.
- Materiaal - secundaire constructie: Slang van rubber.
- Analoog: Gemakkelijk af te lezen manometer.
- Kleur: Blauw / zwart.
- Handmatig: Voetpomp voor eenvoudig gebruik.
- Schräder ventiel: Geschikt voor autobanden en opblaasbare boten.
Inhoud verpakking:
- 1 × naaldventiel
- 1 × messing ventiel adapter
- 1 × universele adapter
- 1 × voetpomp
Met de Silverline voetpomp met manometer en dubbele cilinder ben je altijd goed voorbereid. Of je nu je autobanden wilt oppompen voor een lange rit, of je opblaasbare boot klaar wilt maken voor een dagje op het water, deze pomp biedt de betrouwbaarheid en efficiëntie die je nodig hebt. De meegeleverde adapters maken het mogelijk om een breed scala aan opblaasbare objecten te bedienen, waardoor je met één enkele pomp klaar bent voor elke situatie.
Zoekwoorden: voetpomp, bandenpomp enkel met klok, luchtpomp met manometer, fietspomp, dubbele cilinder, 7 bar
Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn band, voetbal, etc.?
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn fietsband? Veel mensen realiseren zich niet dat een fietsband behoorlijk hard moet worden opgepompt. Afhankelijk van merk en type band moet er minimaal 3.5 tot 4.5 bar in, dit staat op de zijkant van de band aangegeven.
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn autoband? Hoeveel bar er in een autoband dient te zitten is afhankelijk van de adviesbandenspanning van de fabrikant (dit is vaak te vinden in de handleiding van je auto). De hoeveelheid bar in een autoband varieert doorgaans tussen de 2 en 3 bar.
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn voetbal? Luchtdruk wordt in de vorm van bars gemeten. Per voetbal is het afhankelijk hoeveel bar in een bal moet. De richtlijnen hiervoor liggen tussen de 0.6 tot 1.0 bar.
- Hoeveel lucht moet er nu eigenlijk in mijn luchtbed? Voor een luchtbed is de aanbevolen gebruikte luchtdruk: 0.025 bar (0.36 PSI).
Type ventielen:
- Hollands ventieldop (oftewel een dunlopventiel): Een ventieldop zit op een ventiel van een luchtband gedraaid, bijvoorbeeld een fiets- of een autoband. Het doel van de ventieldop is om vuil uit het ventiel te weren, niet om de band op spanning te houden, want daar zorgt het ventiel zelf voor. Het is dan ook heel goed mogelijk te rijden zonder ventieldopje. Ventieldop is de internationale benaming van hoe we het in Nederland kennen als een dunlop ventiel!
- Presta (oftewel een frans ventiel): Voor racefietsen wordt meestal het presta ventiel gebruikt. Dit ventiel heeft een mogelijkheid het terugslagmechanisme te blokkeren. Daarom moet voor het oppompen altijd eerst een moertje een slag losgedraaid worden. Bij gebruik van een Nederlandse fietspomp (met knijper) is voor dit type ventiel een verloopnippel nodig, maar veel andere pompen passen probleemloos op alle ventielen (behalve schrader). Presta ventiel is de internationale benaming van hoe we het in Nederland kennen als een frans ventiel!
- Autoventiel (oftewel een schrader ventiel): Sommige fietsen, met name mountainbikes, zijn uitgerust met het schrader ventiel, dat ook bij auto's, bromfietsen en rolstoelen gebruikelijk is. Dit ventiel is een relatief brede cilinder met in het midden een pennetje. Door dit pennetje in te drukken is het ventiel te openen, zo kan men de band laten leeglopen. Schrader ventiel is de internationale benaming van hoe we het in Nederland kennen als een auto ventiel!